måndag 7 juli 2008

Stickningarna...




...på stickorna just nu:

1. Tunikan i dubbel Alpaca, lite för varm nu, men kommer bli jättefin till ett par leggings till hösten. jag har sticklat kjolen ca 10 cm längre än i mönstret och jag funderar på att sätta några fina knappar och kanske virka en liten kant i sprundet också. Nu har jag en liten bit av bakstycket + ärmarna kvar.

2. Första vanten som skall passa till den redan stickade mössan. I grundmönstret var det fingervantar men jag valde att göra tumvantar i stället. Tycker ibland att stickade fingervantar blir lite för klumpiga, i alla fall ville jag ha tumvantar i detta fallet. Jag har också tänkt att sticka en mohairsjal i samma färg. Det mönstret är dock på st nr 15. Till vantar och mössa har jag använt st nr 2.

3. Har jag ingen riktigt bra bild på, men det är den svarta koftan med flätor och glittertråd som jag visade mönsterbilden på innan.

Tre saker åt gången får jag hålla på med. Minst en skall vara "handväskvänlig"

Inga kommentarer: