måndag 11 augusti 2008

På stickorna just nu...

...har jag för mycket :).
  1. Den blå tunikan i dubbel Alpaca, varit vilande under sommaren. Bålen färdigstickad men ärmarna är kvar.
  2. Svarta koftan i Alpaca och glitter. Flätmönstret på bålen tar jääätte lång tid men är snart klart. övre slätstickade delen samt ärmarna kvar.
  3. Tunika i flerfärgad muscat soft som skall vara en present till kompisens dotter C. Halva framstycket och en ärm kvar+ virkade kanten, blir nog klar ganska snart.
  4. Långa sockor att ha i mina fina svart gummistövlar när det börjar bli kallt. Jag älskar verkligen att sticka i flerfärgade garner, men vet aldrig vilket mönster som bildas härnäst. Ibland fortsätter jag några varv till bara för att jag vill veta hur det skall bli.
  5. Mitt stick-OS projekt, sjalen som dock är ganska snabbstickad och som ju "måste" bli klar under OS.
Jag har egentligen lovat mig själv att bara ha tre projekt åt gången, men det finns ju så mycket fint, dessutom blir det roligare om man kan variera stickningen lite hela tiden, även om varje projekt tar lite långre tid.

1 kommentar:

Mia sa...

Du har en utmaning på min blogg.Mia