torsdag 7 augusti 2008

Uppdatering


Nu är semestern slut och P har börjat jobba igen. Vi fick bla två kanonveckor på landet. Vi prickade precis det fina vädret. Veckan innan dess var vi som vi brukar på familjelägret på Hjälmared. Temat för lägret i år var WWJD? dvs What Would Jesus Do? Dvs att i olika situationer fundera över vad som är riktiga val i livet. Detta och annat har fått mig att fortsätta fundera över hur jag skall leva enklare och mer helt. Hur jag skall tänka kring saker som miljö, konsumtion och matvanor. Jag har bland annat mer och mer gått över till att äta mer vegetariskt.
Jag fick av vännen U dessutom tips på en bok "Ett brinannde hjärta" av Annika Spalde där hon skriver om ett mycket konkret engagemang för omvärlden kopplat till den kristna mystiken. Oerhört spännande!

Inga kommentarer: