fredag 26 september 2008

Ännu ett färdigt projekt...



..snabbstickad kortärmad kofta. Grundmönstret var gjort i Eskimo (Drops nr108, modell 40) men inspirerad av Frisky Frogs blogg (http://friskyfrogmade.blogspot.com/2008/08/blockning-pgr.html)gjorde jag den istället i 4 trådar Alpaca, tre mörk- och en ljusrosa. Rolig att göra! Lite för varm just nu, men den kommer bli perfekt att ha under den lite tunnare kappan framöver. Hade egentligen tänkt lite mindre knappar, men föll för dessa i affären.

1 kommentar:

frisky frog sa...

Aaa, vad fin den blev! Visst var den kul att sticka? Jag har ganska mycket restgarner i alpaca så jag ser en galen kofta i alla möjliga färger framför mig. Först ska jag bara sticka sockar, vantar, en väst, virka en rosa groda och... Sist men inte minst önskar jag mig dygn med 42 timmar.