tisdag 30 september 2008

Nu har även jag drabbats...


...av"seccond sock syndrome". Började på dessa knästrumpor i augusti, första gick på ett kick trots ganska tunna stickor, men andra har gått så segt. Nu är jag i alla fall klar med resåren så nu skall det väl flyta på. Jag tror de kommer bli jättefina i mina svarta gummistövlar. Lite oroande är det med detta sjukdomsymtom eftersom jag nu har ett antal strumpprojekt framför mig. Bland annat ett par som skall vara till min folkdräkt. Dessa skall stickas i tunnt vitt bomullsgran på stickor 1,5 och skall också vara knälånga och översållade med "luser". Det få nog bli ett vårprojekt tror jag, nu har jag som sagt även en räcka utlovade vanliga sockar till nära och kära i varierande storlekar.

Igår var det annars premiär för mina nya vantar och mössa. Mössan stickade jag när jag låg på sjukhus två veckor i april, men när jag kom hem hade våren hunnit komma så den kom aldrig till användning. Vantarna gjorde jag sedan i somras som ett litet "extraprojekt". De är ganska tunna och passar perfekt nu.

1 kommentar:

kristina sa...

Härligt att ha nya vantar och mössa på lut när kylan smyger sig på. Sockorna blir väl sedan klara av bara farten, för de kommer ju att behövas!