fredag 31 oktober 2008

Höstmys

Efter en stund på jobbet och en stund hos sjukgymnasten har jag haft en riktigt höstmysig eftermiddag...

Höstbrasa i kakelugnen...

Höstfrusen katt som helst vill ligga inne och sova...

Höstrolig stickning...

Björklövssjalen i Kid Silk är verkligen jätterolig att sticka, Det känns på något sätt psykologiskt bra att varven blir kortare och kortare och mönstret är lättare att hålla koll på än jag trodde. Det enda jag är lite osäker på är garnåtgången. I affären sa hon två nystan. Jag insåg snabbt att det inte skulle räcka så igår köpte jag ett till. När jag nu började på nystan nr 2 är jag verkligen osäker på om jag gjort en tredjedel. Det blev visserligen lite spill eftersom jag misslyckades lite vid uppläggningen. Jag får väl kolla hur det ligger till när jag byter till tredje nystanet. En ny inköpt Addi Lace gav också flyt i stickningen. Till det här garnet tycker jag att Harmony Woodstickorna blev lite halkiga.

3 kommentarer:

Medea sa...

Den sjalen har jag tittat på flera gånger. Den är verkligen härlig och jag behöver en sjal, helst nu. Jag får kanske börja leta i garnsamlingen efter lite kid silk. Vet att jag har tre gröna nystan men mina ytterkläder är röda, petrol och iofs en svart. Jag får göra i något annat garn helt enkelt.
ps. jag gillar också pösiga baskrar men den här blev lite väl pösig för min smak. Den borde varit lite längre i pöset också. Men hon blev verkligen fin i den.
/Efwa

Tant Kofta sa...

Tack för mönstertipset.
jag är i startgroparna för en sjal jag också.
hej. fr Koftan

Medea sa...

Nu har jag lagt upp sjalen men tvåtrådigt mörkgrönt ullgarn. Ska bli kul att se hur den blir när jag kommit en bit.
Hoppas du får boken i present!! Jag längtar till min för det verkar som om det är många fina mönster i den.