söndag 26 oktober 2008

Nu är den klar...


...min hålmönstrade korta tröja. Den blev verkligen mycket lättare än den skulle varit i ursprungsmönstret, där det skulle gått åt 400 g, men i min tröja gick det åt drygt 150 g. Det var precis så att jag inte klarade mig med tre nystan utan fick börja på ett fjärde. Som jag skrev längre ner så finns modellen i senaste numret av "Knits" och garnet är Kid classic från Rowan. Jag följde i princip mönstret, men jag gjorde bålen på rundsticka. Dessutom skulle de mindre hålen varit vartannat varv, men jag gjorde dem vart fjärde eftersom det lite tunnare garnet inte riktigt fyllde ut när hålen kom så tätt.

5 kommentarer:

mamsen sa...

Jättefin. Vill ha en sådan också!
Mamsen

teresa sa...

Åh, vad fin den blev!!! Å så supersnyggt med den låmgärmade tröjan under. Grattis!!
(och hoppas att det är bättre med ryggen.)

Sara sa...

Så fin!!! Du måste ju ha stickat väldigt fort!? Väldigt kul att du tyckte kjolen var så fin att den förtjänade en matchande kofta.:-)
Syrran

Ulricha sa...

Åh, vad fin. En sådan vill jag också sticka!

Annas Alster sa...

Åh vilken fin tröja. tänk om man kunde sticka....