måndag 20 oktober 2008

Tröja..


Hittade det här mönstret i senaste Knits. I grundmönstret verkar den vara gjord i ett ganska tungt garn. Jag har istället valt att göra den i "kid classic" från Rowan, men med samma sticknummer (5,5 till resåren och 6,5 till mönstret). Garnet är ganska luftigt med lite mohair i och resultatet är en jättelätt tröja som dessutom går undan som sjutton att sticka. I synnerhet med harmonywoodstickor. Nu har jag bar en bit på armarna kvar. Jag har tänkt att använda den utanpå en svart top till en lite "tyllig" kjol. Jag får visa bild på detta när den är klar, men ett litet smakprov kommer här:

3 kommentarer:

Tant Kofta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tant Kofta sa...

Hej Signe! nu ska jag försöka stava lite bättre.
Spetsmönstret kommer säkert att framträda vackert mot svart botten.
Hej fr. Koftan

teresa sa...

åh, så snyggt!!