måndag 13 oktober 2008

Två avslutade projekt...


...har det blivit senaste dagarna. Dels en mössa i Alpaca med mönster från Garnstudio. Jag har den på fler bloggar här är min röda variant! Rolig och snabb att sticka, har redan fått beställningar :).
Sen har jag precis sytt ihop min egendesignade Silkalpaca bolero.


Idén kom som sagt från boken "Stickat och virkat, vintage på svenska", men jag har ändrat lite i mönstret. Eftersom jag bestämde mig för att sticka den i Silkealpaca istället för i Paris som det var i ursprungsmönstret så gjorde jag ärmarna i mosstickning istället för vanlig resår. Sen var ursprungsmönstret omväxlande rät- och slätstickade partier. Jag ville göra den lite "festligare" och gjorde ett eget hopknåpat hålmönster.


Jag är inte så van att hitta på själv, men tycker detta blev riktigt bra. Tänkte ha den till en kjol när jag firar min 40-årsdag om några veckor.

2 kommentarer:

teresa sa...

Grattis till ditt "eget" projekt - boleron blev ju superfin! Vad kul. Mössan blev också jättefin - tror jag ska testa den åt min tonårsdotter.
Ang. min Candle flame; jag har stickat den på sticka 4 och den är superlätt! Annars brukar ju mönstrade sjalar vara rätt krångliga men denna är superlätt.

Lilla-Anna sa...

Vad kul med eget projekt...den blev jättefin.....