måndag 10 november 2008

40 år och stickiga presenter...


Så, då var jag också 40. Har haft en jättemysig helg. Fyllde i fredags och dagen började med att familjen uppvaktade mig och M som också fyllde (7år).
Av maken så fick jag bland annat en riktig stickskatt:



Hela kittet med raka Harmonywoodstickor, ett etui till rundstickorna, strumpstickor, samt samtliga toppar jag saknade så nu har jag komplett från nr 3 till 15.
På kvällen hade vi öppet Hus för alla våra Goda Vänner. Vi var som mest ett 50-tal vuxna och ett gäng barn här hemma. Tack mamma och Lena som gjorde det möjligt genom att ta hand om köket! Återigen fick jag många roliga presenter, men för att fortsätta på sticktemat så fick jag en fantastisk kasse fylld med garn.


Tanken är att den skall fungera som ett presentkort, dvs jag tar med den tillbaka till affären och byter in garnerna mot något jag vill ha. En kul idé tyckte jag, problemet är att kassen var så vacker att titta på i sig att det nästan känns tråkigt att byta bort den :).
Om jag nu inte riktigt känner att jag orkar avancerad mönsterstickning, så fick jag den här jättesöta koftan från Odd Molly också.
På lördagen kom min syster tillsamans med maken R och mina favoritsyskonbarn F och M hit från Oslo. Mina stora tjejer fick vara barnvakter och på kvällen bjöd jag och P mina föräldrar med respektive, syskon, svärföräldrar och svägerska på restaurang. Många rätter, fantastiska viner och en jättetrevlig kväll!

Sammanfattningsvis en jätterolig helg, mycket tack vare alla trevliga männsikor som finns omkring mig.

4 kommentarer:

Medea sa...

Grattis igen! Vilka fina presenter du fick!!! Koftan är verkligen härlig.
/Efwa

fale artut sa...

Låter som en helg att ösa energi ur under vinter! Grattis igen!

Anette sa...

Tack Maria för att vi fick komma.
Ni hade fixat allt jättemysigt!
Hoppas du gillade halsbandet, du passade väldigt bra i det iallafall :)
Riktigt snygg kofta! Jag ser fram emot min egna 40 års dag nästa år:))
Kram kram

teresa sa...

Åh, vilka fina presenter! Jag älskar Odd Molly o deras design.
Härligt att det blev så lyckat!