fredag 14 november 2008

Reträtt!

Hej alla vänner!
Sitter jut nu på Linköping station. Jag har varit några dagar på en retreat på ett ställe som heter Bjärka Säby. Jag har tillbringat tre dagar i tytnad. Detta är något jag försöker göra regelbundet och kan inte göra annat än att rekommendera andra att pröva. Det är oerhört att få tid att "tänka färdigt" och att fundera över hur livet ser ut just nu och vart jag vill att det skall ta vägen framöver. Sen är det alltid väldigt omtumlande att återvända till civilisationen.
Sen har jag upptäckt det meditativa i att sticka björklövsmönster...

2 kommentarer:

Anette sa...

Å vad det låter underbart! Detta är något som jag gärna skulle vilja prova på någongång. Det är en tanke som får gro i kroppen någonstans tills det blir tillfälle../kram Anette

Anette sa...

JA, du får gärna lämna information till mig när det är dags för retreat 15 mars 2009! :)
Hoppas ni får en härlig dag på Åh stiftsgård. Jacob konfirmerade sig i somras och hade ju sommarläger på Åh. Hoppas du får den där härliga julkänslan som gärna får infinna sig nu :)