söndag 30 november 2008

Sjalstrul och trevlig söndag...


...upptäckte när jag hade ca 10 rapporter kvar på min "björksjal" att garnet inte skulle komma att räcka... Åkte till affären där jag köpt det bara för att upptäcka att färgbadet inte fanns kvar och det skilde rätt mycket. Tyvärr blev jag dessutom lite trist bemött, hon i affären som trots allt hjälpt mig att räkna ut hur mycket garn det skulle gå åt, var mer intresserad av att försöka förklara vad jag kunde gjort fel än att hjälpa mig att lösa problemet. Varför har vi alla en "det-är-i-alla-fall-inte-mitt-fel" mentalitet? Jag åkte då till en av de andra affärerna i stan som säljer Rowan´s garner. Tyvärr hade de bara det färgbadet där också, men tjejen där hade ändå lite pigga idéer. Nu har jag varvat det gamla och nya garnet så länge det räckte och övergången till en lite mörkare ton blev inte så påtaglig. Jag är nästan klar nu och det blev ändå ganska bra, bilder kommer i morgon.




Idag har jag dessutom fått ytterligare en 40-år present. Av goda vänner blev hela familjen bjudna att äte julbord idag. Vi var på Åh stiftsgård som ligger precis vid havet mellan Ljungskile och Uddevalla. Först firade vi gudstjänst och L fick träffa sin blivande konfirmationspräst (hon skall konfirmeras på Åh i augusti) och sen åt vi julbord. Det var verkligen jättegott och mysigt att få lite försmak på julen. Efteråt var vi proppmätta och en promenad ner till havet blev en perfekt avslutning! Tack familjen B!

2 kommentarer:

teresa sa...

Ett sådant garnöde! Hoppas du får till det ändå! Ska bli intressant att se.
Och Åh lät intressant (själv konfirmerades jag på Restenäs, det ligger väl i närheten?).

fale artut sa...

Ja, ibland undrar man hur folk tänker....
Fin bild, ja jag tänkte på den med fåren, jag är ju tåckedan fåroman....Berätta mer om den!