måndag 1 december 2008

En annan sjal...

Jag hann inte blocka björksjalen idag. Den blev såpass stor att jag nog få ta till dubbelsängen. Jag funderar lite på om jag skall virka en kant runt, det var inte tänkt så från början, men nu med de olika färgkiftningarna så kanske det blir fint. Jag blockar den först så får jag bestämma mig sen.

Så länge får ni hålla tillgodo med mitt nya sjalprojekt. Förra helgen var vi i Riga med jobbet. Min rygg orkade inte med så mycket shopping, men en garnaffär blev det allt, det visade sig vara ganska mycket billigare än hemma. jag köpte ett italiensktillverkat kid silk mohairgarn (70% mohair, 30% silke) för ca 45 kr nystanet.



Jag köpte till en grön sjal som jag precis börjat på. Jag stickar nerifrån den här gången så jag inte riskerar att garnet tar slut. Jag köpte dessutom tre nystan i en benvit nyans. Av dessa tänkte jag göra en spetsstickad stola (men det är ett senare projekt).
Annars var en stor behållning i Riga besöket i den ryskortodoxa katedralen.

Där fann så otroligt vackra ikoner. Jag hade kunnat stanna länge...

3 kommentarer:

Medea sa...

Visst är det något speciellt med ikoner. Vi var i Riga förra hösten men innan jag fått stickfnatt. Köpte bara ett par vackra sockar.
Jag stickar också en björksjal. Vill bli klar NU... Vackert garn du hittade i Riga OCH billigt.
Du får åka till "närheten av Arles" när jag flyttat ner så kan vi ha stickcafé på plats. =)

kristina sa...

Visst är ikoner väldigt vackra! Kyrkor har oftast en stor dragningskraft när man kommer till ett nytt ställe.
Jag skall vara i Lindome, Börjesgården, på lördag 6 dec. Tiden vet jag inte riktigt, men jag skall vara där ganska tidigt.

Medea sa...

Jag blir nyfiken på vad restaurangen i Arles heter?? Ska kolla hur dina vänners gästgiveri ser ut.