tisdag 16 december 2008

Nästa sjal klar...

Här kommer bilderna på sjalen jag stickade i det gröna kid mohairgarnet jag köpte i Riga. Garnet var verkligen ett fynd. Jättehärligt att sticka i, sjalen blev jättemjuk och det var som sagt mycket billigare än motsvarande garn här hemma.


Jag har köpt till en gräddvit sjal också, nu ångrar jag att jag inte köpte ännu mer...
De är lite lik den rosa i mönstret, men stickad nerifrån och upp istället+ att den är rätstickad och att varje "löv" avgränsas av en rad med 2 maskor.
Jag har stickat på stickor nr 5.




Idag kom dessutom den här sjalnålen på posten, beställd från Garnhärvan, så nu kan jag vara julfin...Klänningen är också ny från Gudrun Sjödéns julkollektion.

Det blev ett nystan över så nu håller jag på med ett par pulsvärmare som skall matcha till. det blir en eget hopknåpat mönster där jag använder kidmohair+Alpaca. mjuka och sköna blir det i vart fall... Bilder kommer.

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Sjalen blev jättefin och vilken fin sjalnål sen! Hoppas du blir bättre i ryggen!

teresa sa...

Åh, vilken underbar sjal - helt ljuvlig färg!
(Kul det där m den turkosa mohairtröjan...)

garnpaletten sa...

Såg att du hade handlat garn i Riga. Ska dit i slutet av januari. Kan du berätta var i Riga man ska leta garnaffärer? Hur var utbudet?

Maria sa...

Till garnpaletten: Vi hittade en affär i gamla stan i Riga och där hade de ett bra utbud av garn ffa i olika bra ullkvaliteter, de flesta italienska garner och det mesta var definitiv billigare än hemma. För kidsilk garnet betalade jag ca 45 kr nystanet.