måndag 15 december 2008

tankar i advent och ny bok..

Hoppas ni alla har en bra advent och inte är alltför julstressade, själv försöker jag ta det lugnt, vilket i och för sig delvis beror på att ryggen sätter stopp. Det positiva med detta är att jag verkligen måste fundera över vad jag absolut måste göra, vad vill jag absoluta inte låta bli att göra och vad kan jag hoppa över.
Vi har också försökt tänka över det här med julklappar i år. Jag älskar julklappar och vill absolut inte ta bort dem, men funderat mycket på hur man kan göra det hela på ett bra sätt. Vi skall fira jul hos min pappa och hans sambo E, tillsammans med mina syskon och Es barn och vi har nu bestämt att i år köper vi julklappar till barnen som man vill, men bland oss vuxna har vi lottat så att alla köper en julklapp till en annan person. Vem man får från är dessutom hemligt, jag har ansvarat för lottningen så jag vet vem jag får från, men för de andra så är det en del av överraskningen. Vi bestämde också att man inte lottas till sin respektive utan där får man själva bestämma hur man vill göra.
Detta känns jättespännande och jag tror att julklappsutdelningen kommer bli riktigt rolig.

Den här kom på posten idag. Köpt på adlibris. Verkar innehålla en hel del roliga mönster på småsaker.

Nu skall jag ta en kopp kaffe och läsa den ordentligt. Kanske kan det bli idé till ytterligare någon julklapp :) .

Jag har precis blockat även den gröna sjalen. Tyvärr var batteriet i kameran urladdat. Så bilder på den sjalen kommer så småningom.
Tack också för alla kommentarer om den rosa sjalen, hur den skall användas kommer det bilder på någon gång.

1 kommentar:

teresa sa...

Tråkigt att den dumma ryggen sätter P. (själv är jag f n riktigt bra...)
Kul idé det där m julklapparna.
Ha det så fint o var rädd om dig!