lördag 3 januari 2009

Björk och lövefall....



Jag har fått en fråga om mönstret på björksjalen. Det finns här, min är gjord i den slätstickade varianten, vilket gör att den har en baksida också, men å andra sidan syns mönstret tydligare. Den gröna sjalen jag gjort är inte riktigt gjord i samma mönster, men ett liknande, den är rätstickad, lika på båda sidor, men mönstret framträder inte lika bra.

Min björksjal bor som sagt numera i Karlskrona, den gav jag bort på julafton inslaget i ett vackert rosa paket med ett vitt sidenband kring tillsammans med en sjalnål.

5 kommentarer:

Carina sa...

Tackar så mycket för mönsterlänken. Beskivningen är nu utskriven.

Hit kommer jag att återkomma ofta.

Kram Carina

kristina sa...

Det var väldigt vad många fina sjalar du har gjort. Det är väl en hel björkskog, vad jag kan förstå. Det andra är också helt i min smak, så det är väldigt roligt att titta på dina grejeor.

Samtal från min trädgård sa...

Vilka otroliga sjalar! Tack för kommentaren på min blogg.

Mia stickar sa...

dina sjalar blev väldigt vackra... de frestar mig! Jag har lagt in mönstret i dataminnet

fale artut sa...

Du kan kontakta mig på mail, finns på "min profil" så får jag höra mera om dina garnfunderingar, och du får höra mina!
Kram!