fredag 30 januari 2009

Ekologi och broderi...

Jag har stickat och stickat hela januari och nu är flera saker på gång att bli klara samtidigt. Först ut är den här västen.


Mönster från Nina Sagulins bok "Sticka accessoarer" och garnet är Ekologisk ull från Marks&Kattens. Jag stickade den mest för att den såg så varm och skön ut och jag är ofta frusen, men sen fick jag och äldsta dottern idén att fixa till den lite. Så den genomgick en lätt "oddmollyfiering".


Phrida tyckte det blev så pass snyggt att hon vill att jag broderar min signatur även på hennes tröja, som också snart är klar. Så nu har klädmärket "Signe" startat :)...

8 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
så fin väst, den ser perfekt ut och blir ju inte sämre av broderiet.
En sån vill jag också göra, fryser för de mesta också.
Får ta och beställa boken och lite garn.
Ha en go helg.
Eva.

teresa sa...

Underbart ord: "oddmollyfiering"!!
Det blev ju jättefint!
(Nej, tyvärr bor jag inte så nära havet - 1,5 mil, men drömmer om att flytta närmare. Tjörn under lovet låter mysigt!)

Samtal från min trädgård sa...

Den var ju jättefin och så tjusigt med broderiet!

Medea sa...

Vad fin den blev. Jag tittade på den i boken igår men tyckte den var för kort. Men din ser ju perfekt ut. Självklart kan man ändra längden. =)

Ska du till Arles i april också? Om vi flyttat ner då vore det kul att ses.
/Efwa

ClaraSofia sa...

Snygg väst! Den sitter fint på dig också.

Jag använde stickor nr5 till min wisp, och mönstret som går att hitta här:
http://www.knitty.com/ISSUEsummer07/PATTwisp.html

Lycka till! Jag kan verkligen rekommendera den som stickning, både till sig själv eller som present.

kristina sa...

Fint broderi och bra namn på ett märke!

Rättvisa Barn sa...

Hej! såg att du tittat in på min blogg, kul=) Ja jag syr till lite större barn också, det beror lite på vad man vill ha förstås men skicka mig gärna ett mejl om du har något önskemål:) rattvisabarn@gmail.com.

Anna sa...

ser finfint ut!