fredag 2 januari 2009

Gott nytt år, utmärkelse, muddar och lite annat...

Hej alla! Jag har haft fullt upp med att vara ledig och fira jul och nyår, så det har inte blivit några inlägg skrivna. Nu har det blivit min tur att få dennna utmärkelse:
Tack fale artut! Jag skulle skicka den vidare till sju andra, men problemet är att de flesta jag i så fall vill ge till redan fått den. Därför skickar jag den vidare till er alla vars bloggar jag läser och kommenterar, ni är en stor inspirationskälla för mig på många sätt!
Julen har annars ägnats åt muddstickning, min syster fick ett par av stickfrossas julmuddar i orginalgarn och färg. Tyvärr fotograferade jag dem inte direkt och när jag ville göra det hade hon packat ner dem i resväskan och var på väg till tåget. Eventuellt får jag en bild på mail så småningom att lägga ut. Julen firades i Karlskrona hos min pappa och hans fru Eva. Eva fick min björksjal i julklapp och jag tror hon blev glad. Det var roligt att ge bort något man stickat själv. Nu har jag lovat att göra en till min syster också. Hon fyllde år på nyårsafton, så det blir en försenad födelsedagspresent. I bilen på väg fram och tillbaka blev det ett par av Stickfrossas presentmuddar i baby cashmerino från Debbie Bliss. Dessa fick min svärmor när vi kom till dem på annandagen. Så här fin blev hon:
Nu håller jag som bästa på att göra klart ett par muddar till mig själv i julmönstret också de i Teetee prima vera, fast dessa skall bli grå. Dessutom har jag tagit ett tag i min dotters vikingastickade tröja. Den har blivit lite bortprioriterad bland alla sjalar.

3 kommentarer:

Pia sa...

Trevlig blogg och vilka fina saker du gör!!

Carina sa...

Här för första gången. Gillar vad jag ser. Gillar dina sjalar som är väldigt vackra. Undrar bara var man hittar beskrivningar till dom.

Jag återkommre snart.

Carina

annakarin sa...

hej maria,

Du Är sâ duktig! Väldigt fint blir alla alster. Jag ska skicka en bild pâ Clémentine i hennes fina tröja, den lyser upp bland fransmännens lite trista vinterkläder. Vet inte om du tänkte pâ att "Signe" betyder tecken pâ franska, men det kanske är ett tecken........

pussar frân oss här i Gattigues, där det snöar.....