onsdag 28 januari 2009

Kunde inte låta bli...

...boken jag köpte häromdagen har underhållit mig flera dagar i rad nu och i morse gjorde jag slag i saken och beställde garn till den här tunikan. Garnet är Kidsilk Aura från Rowan och den skall stickas på stickor 8 och 9.


Boken är verkligen jättefin, det finns nog inte ett enda mönster som jag inte skulle kunna tänka mig att göra. Lite olika typer av toppar och koftor, men de flesta åt det feminina hållet, mycket spetsstickning och liknade. Gemensamt för alla mönster är att det skall bli så lite montering som möjligt, så de flesta är stickade i ett stycke, fast på lite olika sätt. Det mesta verkar tydligt förklarat och i slutet finns de tekniker som används beskrivna med tydliga bilder.
Nu skall jag lägga på en rem så jag får avslutat åtminstone tre av de projekt som jag håller på med, så skall jag nästa vecka börja på min "floaty tunic tank". Eller som det står på bokens baksida "Reveal your inner French girl..."

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Verkar vara en bra bok! Montering är ju inte det roligaste man gör!

fale artut sa...

Spännande! Verkar ju härligt inspirerande!

Medea sa...

Den boken verkar fin. Jag har sett den i nyhetsmail jag fått och varit sugen... Får se om det blir ett inköp.
/Efwa

teresa sa...

Ljuvlig tunika!

Anna sa...

Har också funderat på boken, kul att läsa att den är jättefin!
Förresten, Laminariamönstret finns här: http://www.knitty.com/ISSUEspring08/PATTlaminaria.html
JÄTTEROLIG att sticka, rekommenderas varmt :)