söndag 4 januari 2009

Nya muddar...

...igår var jag i en av mina favoritaffärer. Det är egentligen en affär med fina barnkläder och lite annorlunda leksaker, en sådan där affär där man alltid hittar bra presenter. På senare tid så har de även börjat sälja vuxenkläder från Noa Noa. Jag har inte köpt så mycket nytt under hösten eftersom jag försöker se över min klädkonsumtion, men jag har sparat mig lite för rean och igår hittade jag jättefina kläder, bland annat en kofta till mig själv för halva priset. Nöjd kom jag hem och upptäckte att de dessutom matchade mina nya muddar perfekt, så nu känner jag mig jättefin... mönstret är som sagt Stickfrossas julvärmare och garnet är Primavera från Tee Tee, 75% merinoull och 25% silke, ett jättehärligt garn att sticka i. Kanten är gjord i Baby Llama från Elsebeth Lavold, det är det garnet som jag gör den vikingasticakde tröjan till min dotter i. Även det ett jättehärligt garn för övrigt.

5 kommentarer:

Anna sa...

Så fin du är!

Mia stickar sa...

Du blev jättefin!

fale artut sa...

Men visst är det konstigt och underbart hur det kan bli!
Vilket oslagbart kit!
Det ser härligt ut, allt med sig!

Tant Kofta sa...

Den vackra blekblå tonen klar dig.
ha det bra hälsar Koftan

Carina sa...

Dina pulsvärmare är fina. Men den där koftan, eller vad det är, ser ju bara lite på bilden av den, ser också jättefin ut. Älskar omlottvarianter. Har du någon bra bild på den, har du gjort den själv, var kan man finna beskrivningen? Många frågor på en gång.

God fortsättning
Carina