söndag 25 januari 2009

Ordning och reda...


...för en tid sedan tömde vi hemmet för en 99-årig (100 till sommaren!) släkting som efter ett lårbensbrott fått flytta till ett äldreboende. Där fanns många fina möbler som behövde nya hem, tyvärr kan man ju inte ta hand om allt, men den här byrån blev jag så förtjust i. Tyvärr var luckan som skulle vara framför skadad och när jag skruvade loss den så blev det ju ett hål på framsidan. Jag har tänkt att fixa det genom att använda en del av luckan som inte är skadad. Jag behöver bara hitta någon som kan hjälpa mig att såga. Byrån blev i alla fall riktigt fin i vår hall, men det allra bästa var...


...man kan ha garn i den!!!! och alla de små lådorna var perfekta till nålar, trådrullar, virknålar osv. Jag är helnöjd plötsligt har jag fått ordning på alla både små och stora prylar som legat lite varstans.

2 kommentarer:

Fröken Elsa sa...

Fin byrå, tycker jag som har en exakt likadan här hemma :)
Nu fick jag en idé om att jag kanske också ska ha alla mina garner och tillbehör i den... :)

fale artut sa...

Jag gillar denna skarpt!