onsdag 14 januari 2009

Rolig bok...

... det är alltid lika roligt med stickböcker, min senaste är, Boutique Knits: 20+ Must have accessories av Laura Irwing, köpt här. Jättefina mönster i lite blandade stilar, men en del som för tankarna till 30-40-tal sådär, verkar också hyfsat lätta att följa fast de är på engelska. Jag funderar på att göra mössan på framsidan i Primavera från Tee Tee samt en tråd glitter, silver. Jag har några ljusrosa nystan liggande som jag köpte lite billigare i höstas, men inte riktigt vetat vad jag skulle göra med. Eventuellt kan det ju bli en fin present. Sen är ju dessa saker jättefina också. Boken fanns att köpa här. Tyvärr var jag lite klantig. Jag har varit inne och tittat på boken flera gånger, men inte köpt den. Till slut bestämde jag mig för att göra slag i saken. Problemet var att jag gjorde slag i saken två dagar i rad, så jag råkade göra två beställningar och det ramlade därför ner en bok i brevlådan förra fredagen och en i måndags... I och för sig löste detta en presentfundering på ett bra sätt, men ibland undrar man ändå hur man tänker, eller det är kanske just det man inte gör, tänker menar jag.

Inga kommentarer: