onsdag 21 januari 2009

Trärulle...


Jag fick en fråga om trärullen i inlägget nedan. Rullen är en "Knitzi", en hållare för strumpstickor. Jag har köpt mina här. En helt suverän grej om man vill kunna ha strumpstickorna i väskan. Inte helt billiga, men väl värda pengarna om man ofta har en väskstickning. Dessutom är de vackra att titta på och sköna att hålla i.
Jag har en för 15 cm och en för 20 cm stickor. Vill man ha en kan man ha den större och om man har kortare stickor kan man ändå få stickningen att stanna kvar om man trär en enstaka 20 cm sticka igenom stickningen.
Jag vill också tipsa alla som gillar spetsmönster om den här bloggen. Jag har precis beställt mönstret till Protopopov-sjalen, jag hittade entrådigt ullgarn på REA för 12 kronor nystanet som passar perfekt. Dessutom har hon skrivit en del tänkvärda saker nu i samband med presidentskiftet i USA.

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Det är fint pomatomus-mönstret. Jag vågade inte g emig på den kal-en efter att ha trasslat så med januarisockarna. Tack för tipset om bloggen med spetsstickning, där fanns mycke fint att titta på!

Ulricha sa...

Hon har fina sjalmönster. Jag har köpt (för länge sedan mönster till Arabian-sjalen, men inte börjat på den än). Den var på hur många sidor som helst att skriva ut och hur många pärlor som helst som skulle användas.

Vad fina Pomatomus blir och trärullen måste vara väldigt praktisk.

Ulricha sa...

Tack :-)

Testa hos sundaybooks.se, där hittade jag den. Här är en direkltlänk till den:

http://www.sundaybooks.se/product_info.php?products_id=669339

Hoppas att du får tag i den, jag fick vänta ett par veckor på leveransen.