tisdag 20 januari 2009

UFO:n och annat...

Här har varit lite bloggtorka, lite beroende på att jag är mitt uppe i flera projekt som jag varvar med. Dels en ny björksjal, nu rätstickad som är en present till min syster som fyllde år för några veckor sedan. Hon fick garnet och fick sedan välja lite olika varianter. Garnet är Kid silk Haze från Rowan.
Nästa projekt är en kort väst i Eko ull från Marks och Kattens, mönstret är från boken Sticka accessoarer av Nina Sagulin .


Sedan är det ju vikingatröjan till min dotter, den börjar kännas lite som en följetong, nu är det dock bara pyttelite på ena ärmen och ungefär hälften på framstycket kvar, egentligen är den varken krånglig eller tråkig, men det har bara kommit så mycket andra roliga saker emellan hela tiden.
Slutligen benvärmarna som är en del av Stickfrossas pomatomusKAL, får se om de blir klara i tid.

2 kommentarer:

Annas Alster sa...

Oj, vad mycket fina saker du har på gång. Men... vad är den där trärullen för nåt?

Anna sa...

Så snyggt att du skippat resårbiten på Pomatomusarna! Det ska jag också göra om jag gör fler par!