söndag 8 februari 2009

En björk till Norge...


Min syster fyllde år på nyårsafton och fick då några nystan garn av mig som ett "presentkort". Nystanet har nu blivit ännu en björksjal. Mönstret är detsamma som den rosa som jag gav pappas fru i julklapp, men denna är lite mindre och delvis rätstickad.


Jag har även på den här slätstickat lövens kanter, så den har en fram och en baksida, men inte lika tydligt som om man slätstickar alltihop.


Garnet är som tidigare Kid silk Haze från Rowan. Nu har sjalen packats ner i ett paket...


...och i morgon skall den postas till Norge då min syster bor.

6 kommentarer:

fale artut sa...

Väldigt fint, Maria, och vilket omslagspapper! Norge får en klenod till!

kristina sa...

Ja, det är väldigt vackert med björklövssjalar. Lycklig den som får den fina presenten!

Tant Kofta sa...

Vilken fin present!
hej fr. koftan

teresa sa...

Flitens lampa lyser...
Vad fin den blev, härlig färg.
(själv har jag inte stickat på 3 veckor o håller på att bli tokig...)

Carina sa...

Tycker den där sjalen är lika vacker som sist jag såg den på bild hos dig. Har bestämt mig för att sticka en själv, nu har jag ju beskrivningen. Har två olika garner och kan inte riktigt bestämma mig för vilket jag ska ta. Tror du att den blir vackrast enfärgad eller ett mångfärgat garn? I så fall löser sig alla problem.

Kram Carina

Happy Greta sa...

För mig som inte kan sticka alls så ser det riktigt komplicerat ut!
Hoppas din syster blir nöjd och glad ;)
Kram Anette