torsdag 5 februari 2009

Ny tidning.


Gick med min dotter in på Pressbyrån för att köpa ett nytt månadskort, när blicken av en händelse (ja, jag tittade på hyllan med sticktidningar :)) föll på ett lite glassigt magasin, med jättefina bilder och flera jättefina mönster i. Tydligen ett helt nytt engelskt månadsmagasin för lite mer vana stickare. "The knitter is aimed at people who have been knitting for a while."
Väl hemma blev jag inte besviken. Flera roliga mönster och "villgöra listan" växte lite till. Bland annat en tröjan från Louisa Harding som jag tidigare sett i en annons i "Knits". Tyvärr lyckas jag inte hitta någon elektronisk bild på den. Jag blev också lite sugen på de fina röda väskorna som man kan se till hö på bilden. De är gjorda med samma teknik som när man stickar strumpor från tårna och uppåt. Man stickar dem nerifrån på rundsticka utan att det blir någon söm under.


Det verkade inte gå att prenumerera utanför Storbritannien ännu, men jag skall verkligen hålla ögonen öppna.

2 kommentarer:

Carina sa...

Du har en liten utmärkelse att hämta på min blogg.

Kram Carina

Medea sa...

Ser spännande ut. Vad var det för utmaning du skrev om?? *nyfiken*