lördag 28 februari 2009

Pomatomus KAL.


Jag har som många andra deltagit i Stickfrossas KAL. Jag vet inte riktigt om detta räknas som genomförd knit-along. Jag började på en benvärmare, men märkte ganska snabbt att med min bulliga vader så blev den för tight. Istället stickade jag på och det blev en lösärm. Problemet är att det bara är en. Den andra består en så länge av en rapport. Stickningen har varit min "handväskstickning" och fungerat alldeles utmärkt som sådan. Jag tycker fortfarande mönstret är jätteroligt att sicka så jag tror inte att det är någon UFO risk, men jag har som sagt inte hunnit göra båda två innnan februari tar slut.
Så håll tillgodo med den här så länge, jag är nöjd och tycker den är fin.


Spetsen har jag haft liggande i låda. Den är en lakansspets virkad av min gamlafarmor som dog 1984 och fanns med bland lite saker jag ärvde av hennes dotter. Jag tror de kan bli fina till min franska tunika. Garnet är Babycashmerino från Debbie bliss och jag har använt stickor 2,75 och 3.
En lite rolig episod var när min dotter skulle göra en magnetröntgen undersökning häromveckan och en sådan undersökning tar ca 45 minuter och jag skulle sitta med som sällskap inne i undersökningsrummet. Sköterskans uppgift var att se till att jag inte fick med mig något av metall in i rummet och hon vände och vred länge på stickningen innan hon gick med på att mina stickor inte var av metall. Länge leve symfony wood!!

7 kommentarer:

Anna sa...

Så fin den är och klart att det räknas!

Mia stickar sa...

Ser jättefin ut och vad kul med den virkade spetsen. Idag ska jag nor inviga mina Symfoniwood-stickor. Har inte provat dem än!

Boel sa...

Så fint det blev med den lilla spetsen till!!

Jag började också med tanke på en benvärmare som passade till en armvärmare men det ville jag inte ha den till så jag repade upp...

Boel

Tant Kofta sa...

Det kommer att bli en fantastisk tröja!

teresa sa...

Så fint. Det första jag tänkte var att den skulle passa till din nya tunika o sen läste jag att det tänkte du också, kul!

Samtal från min trädgård sa...

Jättefina, ska komma ihåg att ta med trästickor, när vi far till sjukhuset. Praktiskt!

kristina sa...

Så du fick också lösärm. Mina fungerar utmärkt och jag tycker det är ursnyggt! Spetsen gör det hela extra läckert!