måndag 16 februari 2009

Signe, signe, signe....

Jag har fått en fråga varför jag kallar mig Signe när jag heter Maria. Jag heter båda delarna. Signe som mitt första namn och sedan Maria. Jag kallas Maria, men eftersom det är Sveriges vanligaste namn, särskilt om man är i 40-års åldern, så tyckte var det roligt att använda Signe i bloggen. Sen har det varit en ren miss från min sida att mina inlägg har signerats med "Maria". Det har inte blivit av att jag ändrat detta, men nu gör jag slag i saken. Hädanefter blir det Signe överallt.
Dessutom får ni här ett kort på mig och näst äldsta dottern. Taget på ett av mina favoritställen, bokskogen vid Mölle Mosse i Kullens naturreservat.


Jag blev så sugen på sommar att ni får några foton till från samma ställe och samma härliga sommarförmiddag.




6 kommentarer:

kristina sa...

Hej Signe! Oh vilka härliga sommarbilder. I väntan passar vårfärger. Det går att beställa väskor. Dessa kostar 550 inkl. porto. Återkom i så fall.

fale artut sa...

Härliga bilder! Och vilka näckrosor!! Tack!

Mia stickar sa...

ÅÅÅÅ vad härligt det ser ut med en bokskog! Älskar lövskogen söderut. Så härligt att gå i lövskog och där den är så tät att det nästan inte växer nåt på backen. Här finns bara barrskog. Tall gran tall tall gran i det oändliga.

Medea sa...

Ååh vilka vackra näckrosor. Signe har en utmärkelse att hämta hos mig alldeles strax. =)
/Efwa

Mia stickar sa...

Du har fått en utmärkelse av mig!

teresa sa...

Härliga bilder. Vad söta ni är!