söndag 22 mars 2009

Det här har berört mig.... utlottning.


Idag i Göteborgsposten stod det om Emelie 21 år som reste till Ghana och kom i kontakt med ett barnhem. De hade i princip ingenting när hon kom dit.
Nu har hon på helt eget initiativ och med egna medel bland annat ordnat sjukförsäkring för barnen och rent vatten, men behoven är stora.
Tyvärr hittar jag inte artikeln på GPs site, men man kan läsa om projektet på Emelies egen blogg.
Jag har beslutat att stötta hennes projekt med en överföring varje månad, men jag vill också att fler skall få läsa om henne.

Jag ordnar därför en utlottning!!!


Gå in på Emelies sida och läs om hennes projekt. När du gjort det så lämnar du en kommentar här samt skriver ett inlägg på din egen sida där du länkar till det här inlägget och till Emelies sida. Om du skänker något eller inte spelar inte någon roll, det är ditt eget val, men jag tycker historien är så häftig att den behöver spridas.
Vad lottar jag ut då.???


Jo ett exemplar av boken Klassisk stickning av Liselotte Lystrup. Nästa söndag 29/3 drar jag den lycklige vinnaren...

7 kommentarer:

Tant Kofta sa...

Jag läste också artikeln och tänkte att vilken klok och bra tjej som jobbar för ett så behjärtansvärt ändamål

Veronica Tingvall sa...

Oh vilken bra grej. Jag vill vara med. Ska läsa artikeln och länka och allt imorgon. Jag säger till när jag har fixat med det.

Min lilla uppsats i min barnlitteraturkurs är en analys kring två barnbiblar. Den gamla Barnens bibel av Ann de Vries och Verbums bibel för barn. Det är jätte intresant.

Hoppas du har en skön kväll. Nu snöar det här också...typiskt!
Kram/Veronica

Samtal från min trädgård sa...

Inte utan att man blir berörd, såklart jag har skrivit om det på min blogg och vill vara med.

Veronica Tingvall sa...

Nu har jag läst. Helt fantastiskt! Länkat på bloggen har jag gjort också.
Kram/Veronica

teresa sa...

Visst var det en underbar artikel om en unerbar flicka!! Jag läste den högt för familjen vid frukostbordet!
Ska se om jag fixar att länka till ditt inlägg...

med nål och tråd sa...

Tänk om hela världen skulle befolkas av personer som hon. Och att det ska behövas en västerländsk person för att media ska uppmärksamma situationer som den i Ghana. Suck. Men ändå hoppfullt.

The Willow Fairy sa...

Hej, ville bara säga att även om jag sälv inte är intresserad av utlottningen så har jag skrivit om det på min blogg och länkat vidare.

Jag tycker det är fantastiskt med människor som faktiskt gör och inte bara tänker. Tyvrr tillhör man själv allt för ofta den senare kategorin. Men de är ju relativt enkelt att engagera sig i detta i ala fall.