måndag 30 mars 2009

En resväska full med garn...


...hade jag med mig hem från en så inspirerande helg på Grötö.

Tyvärr får jag inte över bilderna jag tog med kameramobilen på Grötö, men lite bilder när jag kom hem fick jag till. Så här mycket fina garner och annat fick med mig hem. Garnbyrån är full, jag tyckte jag tog med mig en del till garnlotteriet, men det blev betydligt mer i retur :).

Att bara få träffa alla dess trevliga, duktiga, kreativa, generösa människor, sticka så mycket man vill och när man vill och dessutom gå på spännande workshops och lära sig saker man aldrig hört talas om förut, det är ren lyx...
Ett särskilt tack till er i det trevliga gänget som jag satt och åt med båda kvällarna, ni vet vilka ni är och ni bidrog verkligen till att göra min helg!

Sen ett särskilt jättetack till Marie, Linda och Ingrid! Dett var min första SiV men sannolikt inte den sista. Jag har haft så kul!!!

Det här är vad jag fick till efter en hel dags workshop i tvåändsstickning för jätte trevliga Kerstin Jönsson. Kul men svårt var det och efter detta uppskattar jag vinsten från Assis hantverk ännu mer... Jag köpte garn till de vantar, "blå vågor" som fanns i kompendiet alla fick. Det får bli när jag kan sitta i lugn och ro någon gång.


På söndagen var jag på en workshop om"tekniker vid spetsstickning" med Triinu Andreasson. Jag fick en massa bra tips och idéer med mig men hade önskat att tiden varit längre, jag måste föröka gå någon längre kurs för henne någon gång. Jag köpte en härva av fin merinoull till en riktigt fin spetsjal, ytterligare ett långtidsprojekt.


Sen måste jag visa mitt livs hittills mest exklusiva garnköp. En liten härva från Artyarns. 80% silke, 20% mohair med pärlor och paljetter. Jag har en idé om en sjal så jag köpte även ett nystan grå kid silk och en härva grön Pure silk från Debbie bliss. Just nu har jag hängt upp härvan på en spik över sängen och går och klappar lite på den. Nördvarning eller...


En fin sjalnål från HÖGform följde också med hem...


Liksom 11 härligt röda nystan ekologiskt bomullsgarn från Debbie Bliss tänkta till en somrig kofta.



Sen har jag lottat ut boken jag lottade ut för att uppmärksamma Emelies arbete i Ghana

Kan du maila mig din adress på signe39@hotmail.com så kommer den på posten!

11 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Gu vad kul :-)
Tusen tack! Vad mycket härligt garn du har köpt. Jag är jättesugen på att göra en sjal till i ljusrosa.... måste köpa garn till det när fastan är slut.
jag mailar adressen nu.
Kram/Veronica

fale artut sa...

Grattis Veronica, och jag är så glad att du har haft en fin helg Signe! Vilken underbar resväska, den kan du leva länge på! Minnena alltså!

The Willow Fairy sa...

Åh vad massa fina saker. Om det är nördigt att klappa garn så är jag en supernörd.

jag är lite avis på att jag inte kom iväg. men nu ska jag spara ordentligt och sätta alla larm som finns i mobiler och datorer för att inte missa anmälningsdatumet till nästa år.

PetraO sa...

Vad mysigt vi hade! Hoppas att det kan bli någon mer liten stickträff innan nästa Grötö! Tack för en härlig helg och härligt sällskap! / Petra

teresa sa...

Åh Maria, vilken härlig väska o vilken härlig helg!! (Nästa gång kanske jag kan följa med.) Hoppas det inte "kostar på" för mycket. Sköt om dig!

kristina sa...

Jösse vilken skatt du har med dig hem från högt skattade dagar på Grötö.

Monica Hansen sa...

Det vita silkegarnet från Artyarns ser fantastiskt ut, vem sålde det?

miastick sa...

Härlig väska och härlig shopping, vilka bra köp du gjorde på presentkortet, helt rätt!
Måste bara visa ett blogginlägg jag just läste, tänkte på dig som lärt dig tvåändssticka: http://lenealve.blogspot.com/2009/03/twined-noro-mittens.html

Fantastiskt, eller hur?!

Det var så kul att träffa dig! Kram och ses snart igen hoppas jag.

Carina sa...

Hej Maria!
Jo, visst var det en härlig helg vi hade. Jag saknade ju så klart det sociala på kvällarna. Men det får bli bättre nästa år. Det var kul att träffa dig också. Som man brukar säga, det var roligt att få se ansiktet bakom namnet.

Jag höll nästan på att trilla dit på det där pärl och paljettgarnet. Men jag lyckades slita mig därifrån. Jag var ju tvungen att känna på det när du hade visat mig det.

Vi hörs och syns igen, hoppas jag.
Kram Carina

Helena sa...

Hej Maria!
Det har varit så kul att lära känna dig, hoppas att vi kan ses snart igen!
Visst är man nöjd med alla härliga inköp! Och ditt Artyyarn- mums....
På återseende/ Helena

徵信社 sa...

I love it! Very creative!That's actually really cool.
謝謝你的文章分享,請你有空到我

參觀,Thanks