måndag 16 mars 2009

Garn och kaffe och en bok...

Idag har jag börjat jobba mer. Jag har varit sjukskriven sedan en stor ryggoperation i april förra året. Jag har jobbat 25% sedan i oktober och nu skall jag göra ett försök på nästa nivå. Jag hoppas det skall fungera. Egentligen skulle nog det optimala vara 3 timmar per dag, men det går ju liksom inte. Idag var jag jättetrött och hade ont när jag kom hem, så jag får se. Eventuellt skall jag opereras igen och då kan det kanske ha varit skönt att ändå ha jobbat lite mer innan, jag gillar ju mitt jobb. Detta är en lång trist historia. Nog om den nu.
När jag kom hem idag och kanske inte var jätteuppåt så låg det två roliga paket i brevlådan. Dels mitt Garn och kaffe byte.

Tack Kattis med bloggen "Kattis hörna"!

I paketet låg 4 nystan av ett jättefint flerfärgat ullgarn Jojoland "Melody" och två påsar kaffe en med vaniljsmak och en med chokladsmak. Dessutom fanns det en liten chokladpralin att doppa i kaffet i påsen. Det andra paketet var från Adlibris och innehöll den här boken.

Den verkade bra, nu hoppas jag att jag också skall fatta hur man stickar strumpor med "Magic loop". Det fannsmånga fina mönster i boken, flera där garnet från garnbytet skulle göra sig. Det är lustigt att saker har en förmåga att dyka upp när man behöver dem som bäst. Efter en god kopp kaffe och genombläddring av boken så var jag i alla fall ganska glad igen :).

2 kommentarer:

fale artut sa...

Jag håller tummarna för Dig och din rygg! Du verkar i vart fall vara begåvad med en utmärkt postlåda! Kram!

Veronica Tingvall sa...

Vilket härligt paket. Jag måste verkligen kolla lite mer i min kopia av den där boken. Man kanske skulle ta tag i att lära sig det där snart men det är så mycket jag vill göra... :-)

Uch vad det är tråkigt att vara sjuk så man inte kan göra det man vill. Jag lider verkligen med dig. Jag vet hur det är även om det inte är ryggen som krånglar för mig.

Hoppas det kommer att lösa sig på bästa sätt. Kram/Veronica

Ps. Sjalen är så mysig att sticka nu, det går hur bra som helst