torsdag 12 mars 2009

Heaven´s hand och hotellrum


Just nu är inlåst på ett hotellrum med min dator och tre stickningar, bland annat Annas axelvärmare som är fantastiskt rolig stickning och fint blir det. Jag föreläste på en utbildning i går förmiddag och skall prata igen efter lunch. Min rygg klarar sen inte av att sitta övriga tiden och efter föreläsningspasset igår förmiddag har jag dessutom rejält ont så då får jag sysselsätta mig själv på annat sätt. Tur att det finns stickor, garn, trådlöst internet och ljudböcker.
För er som blev nyfikna på "Piecework" så fanns ett erbjudande häromdagen på knittingdaily.

8 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Inlåst på ett hotellrum??!! Hoppas det går bra för dig med föreläsningar och allt. Tur att du har stickningen att ta till.

fale artut sa...

Jag är så nyfiken, vad föreläser Du om? Men jag håller med, TUR att det finns stickning och annat att ta till! Men, är det någon som har LÅST IN DIG?

Signe sa...

Inlåst var kanske lite drastiskt, men jag var tvungen att kämpa lite för att motivera att jag skulle få ha kvar mitt hotellrum fram till lunch och städerskan var och ryckte i dörren flera gånger trots att det var överenskommet att jag skulle få vara kvar där under förmiddagen.
Jag föreläser om Astma och KOL för distriktsläkare och astma/KOL sköterskor.

Anna sa...

Kul att du gillar mönstret! Tänk på att om du inte är exakt med masktätheten så vänd när första härvan garn är slut, annars räcker inte garnet! Det är precis så att det räcker om man håller rätt fasthet.

kristina sa...

Hoppas att ryggen inte är för bedrövlig. Annas axelvärmare är väl annars ett kul projekt kan jag förstå.

grethekristin sa...

Tusen, tusen takk for flott gave i "garn og kaffe" bytte.Gleder meg til å smake på kaffen.Ønsker deg en riktig god helg.

Anna sa...

Ang. pärlor till ponchonetten. Jag har gjort flera stycken och använt olika typer av pärlor, de som fungerar att få på helt enkelt. Vissa ggr har jag fått kämpa lite för att få på dem, en gång valde jag ganska stora och då var det lätt. Smaksak, de ska bara fungera att trä på!

MiA sa...

Så mysigt det låter... inlåst med stickning ;) Odd Molly och NoaNoa har så läcker stil båda två tycker jag, synd bara att det är såååå dyrt!!