tisdag 17 mars 2009

Kristina Magdalena har kommit...



Jag skrev ju tidigare om den fina tröja som fanns i "Piecework" och som jag tänkte göra som "vintagestickning".


Efter en försiktig förfrågan så har fantastiska Fale Artut spunnit ett jättefint garn och idag kom brevbäraren med ett stort brunt kuvert och i det låg 4 härvor med sammanlagt 300 g mjukt handspunnet garn från hennes Värmlands får. Färgen blev jättefin melerad med dragning åt brunt. Tanken är att den färdiga tröjan skall passa till mina oblekta linnebyxor och detta kommer bli perfekt.


Jag är så glad och kan knappt vänta tills jag får provsticka lite. Tyvärr måste jag göra en massa andra tråkiga saker i kväll, men i morgon eftermiddag så... Tusen tack Fale!!!!
Min brevlåda har varit väldigt generös senaste dagarna förutom paketet med garn så låg där ett rött paket med vita prickar.

Det paketet var från "Stickfrossa" innehållande Garngömman jag beställt. Den var jättefin, tack du också Anna!

4 kommentarer:

Anna sa...

Så bra att du är nöjd! Vackert handspunnet garn!

Tant Kofta sa...

Det är inte dumt att öppna paket!
Fales kalsgarn och Stickfrossas gömma. vad roligt att du valde den rosa röda, den tyckte jag var snyggast!

fale artut sa...

Finns det fler postlådor som din?
Det är så roligt att du är nöjd! Garngömma måste vara Fale Artut, det är en underbar idé, och vackert utförd.

Annas Alster sa...

Jag såg att du också hade köpt garnet, ska bli spännande att se vad du gör av det!

Pst, Amelie är min favortifilm också...