lördag 14 mars 2009

Projket, projekt...

Varför är det alldeles för roligt att planera och starta upp nya stickningar???
Jag kände plötsligt att jag hade så många saker på gång och drabbades av en släng av UFO skräck och jag fick ett behov av att strukturera upp vad jag egentligen håller på med. Nu är jag lugnare och jag är inte så rädd för UFO:n längre. Jag inser att det roliga är själva processen och i de flesta fall är det inte så viktigt när man blir klar. Här kommer min lista med kommentarer.

Annas axelvärmare:


Påbörjades i måndags och jag har nästan gjort två tredjedelar, är så himla rolig och lättstickad att den snart blir klar.

Estnisk spetssjal:


En långsam stickning, som sakta men säkert växer fram, en rapport då och då ger ro för själen. Från boken "Knitted lace of Estonia"

Lös ärm i pomatomus:


Finns ständigt i handväskan, några varv här och där när tillfälle bjuds. Är fortfarande rolig att sticka, så någon gång skall den bli klar.

Tröja i tredubbel Alpacka:


Stickas uppifrån och ner och jag har bara en del av sista ärmen klar. Sen skall den vidare till en äkta Signe, en av äldsta dotterns kompisar. Det enda projekt jag känner att jag vill ha avslutat så snart det går. Det är alltid en större press när man vet att någon väntar.

En spetsstickad kjol i M&K Ekobomull:


Garnet har jag köpt på rea och mönstret finns i den här boken som jag hittade på biblioteket. tyvärr är boken slut hos förlaget, så jag fick dra en kopia bara på det här mönstret. Annars var boken full av en massa andra roliga stickningar.

Tröjan till maken:


Skall påbörjas så snart tröjan till kompisen är klar. Även den skall göras i tredubbel Alpacka.

Annas jättefina ponchonette i Heaven´s hand:


Jag måste bara lära mig gaffelvirka först...

Sen finns det ytterligare ett jättespännande projekt på gång, jag väntar lite med att säga vad det är, men det är ett projekt ihop med en annan bloggare. När det kan startas är det så spännande att det kommer gå före andra saker och jag kommer antagligen skriva en hel del om det under tiden.

6 kommentarer:

Medea sa...

Jag har också alldeles för många projekt på gång men har bestämt mig för att det är som det är och att jag ibland behöver börja med nåt nytt för att jag behöver testa något.
Veckan efter påsk åker vi ner till Arles för att ta emot flyttbilen som kommer på fredagen. Men vi flyger ner redan på tisdagen den 14e. Det vore superkul att ses och onsdagen el. torsdagen passar ju bäst eftersom vi då "bara" väntar på att alla möbler ska komma. Maila gärna [efwa('alfakrull')provence-arles(dot)se] så kan vi byta telefonnummer o adress.
Kramar Efwa

fale artut sa...

Jag fattar inte att du har hunnit så mycket! Jag gillar verkligen Signes tröja, den är jättefin! Det är allt annat också, men att göra en sån sak, det är lite Extra! Plus i kanten till dig!

Tant Kofta sa...

Hej!
Vad fina grejer du har på gång! Det är inte så farligt att ha mycket på gång tycker jag. I vanliga fall är jag så ordentlig och skötsam men stickningen är min glädje och då går jag på lust.

kristina sa...

Ser ut att vara en del UFO:n, men inget som inte kommer att blir klart, troligtvis. Jag har säkert lika många. En sjuka hos oss stickare kanske?

Samtal från min trädgård sa...

Då behöver en annan ju inte ha dåligt samvete, det kanske bara är att låta dem ligga till sig?

teresa sa...

Jag är precis likadan! Vill bara starta nya grejer hela tiden. Men vad långt du redan kommit på den benvita tröjan! Och den där boken; den kan du få låna av mig.