torsdag 19 mars 2009

Signe har hämtat sin tröja!


Igår kväll gjorde jag klar tröjan och idag kom dotterns kompis Signe och hämtade den. Självklart skulle den vara en del i min kollektion :) och få en signatur.


Top-down stickad och jag har använt tre trådar i av Garnstudios Alpacka och det gick sammanlagt åt ca 500g. Jag tyckte flätorna framträdde fint och tröjan fick en skön "tyngd".

Det är ett bra sätt att hitta rätt garntjocklek. Alpacka fungerar bra att sticka med flera trådar. Nu har jag prövat både 1,2,3 och 4-trådigt. Mönstret kommer härifrån.

6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Gu vad snyggt! Alpackan är så härlig men det blir lite dyrt...
Hoppas du har en härlig kväll
Kram/veronica

Mia stickar sa...

Jättefin! Den o övrigt släta tröjan gör att flätan blir som är så vacker blir ett enda blickfång!

Annas Alster sa...

Oj, vad snygg den blev. lyckliga hon!

fale artut sa...

Den blev precis så fin som jag trodde!
Tack, Signe Maria! Ha en fin helg!

MiA sa...

Så fin den är tröjan! Och läckert med signatur på den :)

Önskar dej en härlig helg!
MiA

Samtal från min trädgård sa...

Kul med en signatur på den fina tröjan, men håller med Veronica om prisen..........Men den måste ha blivit så skön och mjuk.