tisdag 31 mars 2009

Signe tystnar ett tag...


Håller på att packa för fullt för att åka tåg i morgon bitti. Det är dags för retreat igen. Tre dagars tystnad hos kommuniteten på Bjärka-Säby. Känns som en bra uppföljning efter den härliga helgen på Grötö, att efter härlig inspiration och tusen tankar som snurrar få några dagars lugn och låta allt landa lite. Några små stickningar får naturligtvis följa med, att sticka mönster som upprepas är väldigt meditativt. På söndag kommer jag hem igen. Allt gott så länge!

9 kommentarer:

MiA sa...

Vad mysig det låter! Önskar dej en riktigt skön och avkopplande vistelse :)

MiA

Anna sa...

Ha det gött, det låter härligt!

Fröken Elsa sa...

Hoppas att du får det riktigt lugnt och rofyllt :)

kristina sa...

Det låter som riktig rekreation, i ordets verkliga mening.

fale artut sa...

Ha det BÄST! Jättekram som räcker en vecka, det är en sån där DEPÅKRAM!

miastick sa...

Oj det låter som något för mig. Du får berätta mer när vi ses nån gång, vilket jag hoppas vi gör! Ha det så fint!

Mia stickar sa...

Ha det så bra och njut av tystnaden!

Medea sa...

Åh vad härligt det låter. Jag var på retreat för några år sedan men jag var i Rättvik.
Hos våra vänner i Linköping fick jag veta att ni känner varandra mer än väl och jag fick se kort på dig när du var liten. =)
Vi får höras mer om det. Hoppas vi ses i Arles efter påsk.
Kramar från Efwa

kristina sa...

Du verkar ha haft en fin tid! Visst...blåsippor är underbara! De finns i en backe med snäckskal på Tjörn, dit jag brukar gå och titta. Som kompensation odlar jag balkansippor i egen trädgård och de är också mycket vackra.