måndag 27 april 2009

Måndag morgon...

... och blandad kompott.

Sjuk dotter och måste förmodligen vara hemma i morgon också, försöker jobba lite hemma, men har svårt att sitta en längre stund på grund av ryggen, vilket gör att jag blir lite okoncentrerad och inte får så mycket gjort. Kanske skall jag sticka lite istället :)...
Igår stickade jag klart min rosa ponchonette och skall bara sy ihop den så får ni den på bild. Nu har jag hittat batteriladdare, maken kom på att han lagt den i sidofacket på en väska... Så nu kan ni få se min egendesignade artyarnsjal som har växt ytterligare en bit


Jag funderar på om jag skall börja på en FLS i mitt röda Debbie Bliss ekogarn. Borde kanske avsluta något mer först.... Är på upploppet på min stickade kjol, men kan inte riktigt bestämma mig hur de virkade kanterna som skall avgränsa varje spetsdel och dessutom vara i nederkant skall se ut.


I lördags köpte jag ett silvrigt garn,

men inser att det inte blir riktigt den stilen jag vill ha på kjolen. Nu har jag hittat ett gammalt nystan merceniserat vitt virkgarn i en låda.


Kanske det blir bättre? Jag får pröva mig fram. Garnet har gulnat lite så jag får se om jag kan tvätta det först. Det kanske funkar att lägga nystanet i en tvättpåse och sen köra det på 60 grader i maskinen? Det silvriga garnet kanske jag kan lägga in någonstans i min sjal, kanske ihop med nästa gröna rand ...

En annan rolig sak är att jag precis fått reda på att jag fått min andra vetenskapliga artikel godkänd för publicering. Det innebär att jag nu är mer än halvvägs mot min avhandling. Min första artikel tog ett tag att få godkänd och vi fick göra om den flera gånger, men den här gick mycket enklare, så det var skönt. Kanske jag får hitta på något sätt att fira.

7 kommentarer:

teresa sa...

Grattis!! När det är så vackert som nu räcker det väl nästan att bara gå ut i trädgården för att fira...
(Trist m ryggen. Min är verkligen inte heller i form efter 10 dgr till sängs utan tillstymmelse t sjukgymnastik.)

Happy Greta sa...

GRATTIS!! Tack för fika igår, allt roligt att träffas irl!
Läste boken igår och fick massor med idéer och goda tips.
Hoppas dottern snart blir bättre!
Kram

fale artut sa...

GRATTIS SIGNE!
Och jättetack för ditt engagemang och råd! KRAM!

Anonym sa...

Måste kännas helt underbart med artikeln!
Jag hoppas börja skriva min första innan sommaren!

//Molgan

Sunna sa...

Grattis till nästan klar avhandling, du är värd många garnnystan som belöning

Anna sa...

hej
vad kul!

Mia stickar sa...

Så mycke fint du gör och Grattis!