söndag 5 april 2009

Nu är jag tillbaka...


Hemma igen! Det händer en hel del med en när man får möjlighet att stanna upp och trots att jag är ordentligt utvilad så är jag ändå trött också på något sätt. Vädret har varit helt fantastiskt. Våren med solljuset, blommorna och alla fåglar har verkligen bidragit till känslan av att vara sedd, älskad och på väg.
Blåsippan är verkligen en oerhört vacker blomma, är man från västkusten ser man dem inte så ofta, men i Östergötland var de verkligen på gång även om de gömde sig lite under alla torra löv men om någon vecka är säkert backarna fulla.
Stickat har jag också gjort, att flytta en maska i taget och sen plötsligt se hur mycket man faktiskt gjort är också avkoppling. Det var när jag satt på en bänk med en stickning och njöt av solen som jag plötsligt, snett under bänken, såg något blått som lyste fram. Tur att mobilkameran fanns till hands...Sen skulle jag försöka blogga direkt, men det slutade med att jag fick en ny blogg istället, hm jag måste lära mig det där.

10 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Det skulle jag också vilja prova, att åka på retreat och säga ingenting. Får man sticka?

Anna sa...

Låter härligt! Fick mig ett gott skratt med den nya bloggen, hände mig också! Funderar på hur jag gjorde, kommer inte riktigt ihåg, men vet att det fanns instruktioner när jag var inloggad på blogger.

Medea sa...

Lite avis på din retreat är jag allt men jag får retreata i Provence när jag väl är på plats.
Jag tror du kan "koppla om" din mobil till din "riktiga blogg" Jag gjorde det på nåt sätt vet jag och det finns instruktioner när du är inloggad precis som Anna skriver.

miastick sa...

Ser att Anna redan skrivit det som jag tänkte skriva, om mobilbloggande. Jag minns inte heller hur jag gjorde, men du kan i alla fall skriva in på bloggers instrumentpanel att du vill att mobilen ska blogga till en befintlig blogg.

Happy Greta sa...

Förstår att du fått njuta och koppla av! Jag lever fortfarande på retreaten jag var med på i mars!
Kram Kram

Veronica Tingvall sa...

Det låter underbart.
Hoppas du har en fin dag idag också. Kram/Veronica

teresa sa...

Låter som en skön o nyttig helg! Nära Marstrand finns det helt underbara blåsippsbackar - får ta med dig dit ngn gång så att du får frossa! kram.

Carina sa...

Jag har i väldigt många år tänkt och gått och drömt om något i den vägen, retreat alltså. Men det har liksom aldrig blivit av. Har nog inte heller vetat riktigt vart jag skulle ta vägen.

Som Göteborgare och bohuslänning så är man ju inte bortskämd med blåsippor. Inte här nere i Halland heller. Men visst är dom vackra.

Hoppas vi kommer att synas igen irl. Det var trevligt att träffas även om vi inte fick pratas vid direkt. Missade ju liksom det sociala på Grötö.

Anonym sa...

här är det fortfarande snö å härligt... hejja norrland!

//Molgan!

Signe sa...

Hej Målgan! Jag anande att du bodde norrut. Kaffet var köpt antingen i Umeå eller Uppsala vad jag kunde se! Jag har startat på att sticka en enkel sjal i det fina ullgarnet jag fick. Den skall i sin tur bli en överraskning till en annan vän.