torsdag 23 april 2009

Nu har jag stickat...


...i mitt fina, lyxiga garn från Artyarns. Det blir så häftigt!!! Jag gör en sjal med lövmönster där man stickar från mitten och ut i Kidsilk från Garnstudio varvat med ränder i Pure silk från Debbie Bliss och det fina garnet (det som är närmast stickan).
Egentligen skulle jag inte ha något emot en hel sjal i detta garn det blir en fantastik tyngd i det stickade på grund av alla de små pärlorna, men då får jag nog vinna på lotteri först...
Tyvärr är inte kortet det bästa. Någon hemma hos mig har lagt kamerans batteriladdare på ett för mig och alla andra nu okänt ställe. Jag har letat hela dagen och överallt och den är spårlöst borta. Så länge får ni ett halvbra foto taget med min dotters kamera, jag skall försöka få till något bättre när jag stickat lite till, men jag tyckte detta var så kul att jag var tvungen att blogga lite i alla fall...

6 kommentarer:

fale artut sa...

Det ser Fale fint ut!
Mjuka färger, vilken färghar pärlorna?
I Strömsund har man infört 18-årsgräns på Energidrycker.

Mia stickar sa...

Det där ser spännande ut!

PetraO sa...

Det blir så fantastiskt fin som jag föreställde mig!

Carina sa...

Är det det garnet du köpte på Grötö? Jag blev så avundsjuk så jag var ju och kollade på det också för att kanske köpa en härva. Men jag hade inte råd. Ser fram emot en bra bild så man kan se ordentligt. Garnet var ju bara så vackert.

Linda sa...

Vilken spännande kombination! Ska bli kul att se helt färdig!

Samtal från min trädgård sa...

Gillar färgerna mycket, spännande kombination, ser framemot att få se mera av mönstret.