lördag 23 maj 2009

Almost fitted knit...


Hittade en jättefin lite grovstickad kofta i boken "Fitted knits", och gjorde ett försök att byta ut garnet i mönstret mot en tråd Eskimo och en tråd kidsilk och för att få rätt stickfasthet använde jag stickor 12. Knappen är virkad av en rest Alpaca och jag passade på att ha premiär för mina nya klädetiketter "Gjord av Signe".



Nåt var det dock med stickfastheten för passformen blev inte optimal. Efter att ha flyttat knappar och lite annat så blev den i alla fall ok.

Framför allt gillar jag ärmarna och omslagen som gör dem lite vidare nertill.


Garnet hade jag köpt på Garnstudios rea så det kostade inte så mycket och den var ändå rätt kul att sticka. Dessutom lyckades jag tillslut få dit spetsen på min andra färdigstickade Pomatomusärm och de funkade ju till koftan.


En annan kul sak är att min "artyarn sjal" är klar och ligger för blockning och jag är så nöjd! Dessutom hittade jag den perfekta klänningen till idag på Noa Noa. Så i morgon hoppas jag kunna visa sommarens snyggaste outfit :)...

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Fint blev det! Läckert med de här bilderna som man kan klicka på och surfa runt på din blogg!

Call design sa...

Härlig sak igen, fräckt med ärmarna så att den sköna vidden kommer till där, värt att prova!

MiA sa...

Koftan blev jättefin! Sött med det lilla hålmönstret på ärmen :)

Ha en skön söndag!
MiA

Made By K sa...

Tack för kommentaren på min sida:)
Dina pomatomusärmar ser supersnygga ut..ska lägga ut din blogg på min sida:)