fredag 29 maj 2009

Lite överväldigad...


Jag startade den här bloggen i juli förra året. Jag var sjukskriven efter en stor ryggoperation och låg och surfade runt bland alla stickbloggar. Det var en helt ny värld för mig, så mycket kreativa människor och så mycket inspiration! Plötsligt insåg jag att det fanns så otroligt mycket mer att lära mig och så mycket intressanta saker att pröva. Jag tyckte jag var duktig på att sticka innan, men jag inser hur otroligt mycket min stickning utvecklats senaste året mycket tack vare alla ni andra bloggare.

Hur som helst så bestämde jag mig för att starta en egen blogg. Mest för att jag tyckte det var roligt att dokumentera för mig själv vad jag gjort. Jag minns första gången jag fick en kommentar och insåg att någon annan än mina närmast sörjande varit inne och läst på bloggen, vilken känsla!
Det har inte blivit av att jag skaffat någon räknare, så jag har inte haft någon koll på hur många som är inne, men när jag var på SIV på Grötö så insåg jag att en hel del personer jag pratade med kände till bloggen och "Signe".

Så tillslut förra fredagen fick jag en räknare på plats och fram tills nu på morgonen har jag haft 800 besökare! När det var knappt 700 pratade jag med min mamma som sa att hon skulle varit imponerad om jag sagt 70 och det är nog ungefär den känslan jag har själv. Så tusen tack alla ni som går in här och läser mina inlägg och ibland lägger en kommentar, det här är så roligt! Och tack alla ni som med era egna bloggar ger så mycket inspiration!

Bara för det så får ni här en bild på min påbörjade Angee socka från Cookie A boken.


Jag började på den när jag åkte bil fram och tillbaka till Norge häromveckan, sen har den blivit liggande lite, men i morgon skall jag åka tåg några timmar, då får den följa med igen...Annars håller jag på att avsluta ett lite hemligt projekt och eftersom jag inser att det kanske är fler personer än vad jag trott som läser, så kanske det skall förbli hemligt ett tag till :). Men det blir jättefint!

12 kommentarer:

Happy Greta sa...

Jag tycker det är roligt att se vilka fantastiska saker du skapar, å då kan jag inte ens sticka så jag är ju otroligt imponerad.

Tack för en härlig blogg!
Kram

Veronica Tingvall sa...

Ja bloggvärlden är underbar. Jag är så glad att jag började blogga och att jag har hittat till alla fina sidor med inspiration och nya vänner.

Jag tycker så mycket om din blogg, den känns så harmonisk på nått sett.

Kram/Veronica

MiA sa...

HÅller med du. Blir också lika förvånad varje dag jag ser räknaren. Synd bara att så få lämnar spår efter sej...

Ha en skön fredag!
MiA

Boel sa...

Jag håller också med om att det är överväldigande med stickbloggvärlden både när det gäller alla idéer man får och att folk faktiskt hittar till min blogg. Det bästa med att blogga tycker jag är att jag lärt känna så många nya trevliga människor.

Trevlig helg!

Garntrollet sa...

Jag tycker att det faktiskt är lite läskigt (fast mest roligt) att folk besöker min blogg. Tänk att det finns männsikor som offrar av sin tid, för att kolla vad jag har stickat! Och visst insireras man av alla bloggare, det är ju ett fantastiskt sätt att kommunicera på, trots geografiska avstånd.

PetraO sa...

Tack själv - för att du har en sån fin och inspirerande blogg! / Petra

Mia stickar sa...

Känner igen mig! Minns känlsan när man fick första komentaren, förvåningen över att så många läser bloggen! Jag har inte ångrat en dag att jag började blogga. Det är en helkul inspirerande värld full av vänliga människor! Fortsätt att blogga, jag tycker jättemycke om din blogg!

Call design sa...

Grattis, din blogg är väl värt ett besök!
Själv är jag färsk i bloggvärlden men det du beskriver, din känsla innan du startade bloggen och sedan efteråt känner jag igen mig i!
Och Signe, du hör av dig om du behöver hjälp med frivoliteter i framtiden!
Många må gott kramar

Happy Greta sa...

Hello Hello
Tänkte kolla med dig om du har tid och lust att hjälpa mig någon dag med min blogg.. jag behöver fixa en sak...
Kram Anette

Sunna sa...

Jag håller med dig fullständigt, som också relativt ny bloggare är jag så glad över alla nya vänner och framförallt all inspiration man får

Carina sa...

Jo, jag minns också när min blogg var ny och jag var så fashinerad.

Jag minns inte längre när jag hittade till din blogg men jag kollar varje gång jag är ute i blogglandet och härjar runt. Gillar din blogg och hoppas att du kommer till mig med ibland *ler*.

Made By K sa...

Gillar verkligen din blogg:)
Det är ganska sjukt egentligen....hur fort man fastnar i bloggandet!! Här sitter jag...klockan är snart 02:30...hela familjen sover...men jag, jag sitter och bloggar..haha

Du inspirerar mig!