onsdag 13 maj 2009

Mysig dag...

Yngsta dottern går på kontroller på barnkliniken var tredje månad och idag var det dags igen, besöket tar en liten stund och det var därför inte så stor idé att åka tillbaka till skolan, så efter sjukhuset fick hon istället åka med mig när jag klippte mig och sen gick vi på café.


Världens mysigaste, "Bisquit" på Övre Husargatan, med jättegod sallad och urgod morotskaka. På hemvägen åkte vi vägen om Deisy design. Det blev en del garn på Garnstudios rea, nu har jag nog garner året ut :). Häromdagen hade jag vägen om Garnaffären i Kungsbacka och hade redan handlat lite där också. Det som var lite skumt där var att när jag kom så var det skyltat med de vanliga priserna och jag blev lite förvånad efter som jag hört att rean skulle gälla alla återförsäljare. När jag frågade berättade hon i affären att de egentligen inte ville vara med på kampanjen, men att de gav de billigare priserna när man handlade, men de skyltade inte med det. Lite konstig strategi kan man tycka och jag inte låta bli att fundera om jag fått rabatten om jag inte frågat. Hursomhelst, här är i alla fall den samlade skörden.


En del vet jag precis vad det skall vara till och andra bara på ett
ungefär. Om jag skulle bli ryggopererad igen och liggande på rygg några månader, så vet jag i alla fall vad jag skall göra... Hos Deisy blev det dessutom och ett par nystan Lornas Lace sock yarn.

Nu har jag också skaffat Cookie A boken och garnet kommer nog bli ett par Angee.

8 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

I garnaffären jag var i var det samma sak. Inte en endra reaskylt. När jag frågade så sa hon: ja just det, det som står på hemsidan gäller. Hon verkade lite motvillig att erkänna det. Jag funderade på samma sätt som du. Om man inte är medveten om rean så får man nog betala fullpris...störigt!

Café ser så mysigt ut.
Kram/Veronica

Happy Greta sa...

Vad mysigt ni har haft det! Har dottern samma stickintresse som du?? När får du besked om ev. ny ryggoperation??
Kram

Fröken Elsa sa...

Mysigt att gå på café och trevligt med en massa nytt garn! :)
Konstigt det där med att de inte visar att det är rea på garnerna. Undra om man får göra så som återförsäljare...

Mia stickar sa...

Blir riktigt awvundsjuk på din garnhög, men här är det restgarnsblues som gäller nu! Och att använda upp det jag har. Men med ny amigurumibok känns det inspirerande!

teresa sa...

Wow, härligt garnlager.
(Min remiss har nu återigen gått iväg till SS så nu är det bara att vänta på datum - å jag har också garn så jag klarar mig...)

kristina sa...

Har inte köpt garn på ett tag, eftersom jag stickar av ärvda garner som är tunna, vilket tar tid. Dina inköp gör att man får lite köpsug!

Samtal från min trädgård sa...

Vilka garner! Men här är det lite stopp, annars ser jag aldrig botten i skåpet! Härligt med en dag på café, det behöver man ibland.

Monica Hansen sa...

Tack för tipset om Kungsbacka, och fiket Bisquit som jag inte varit på, ska prova båda någon dag:)

Trevlig Pingst!