onsdag 6 maj 2009

Nöjd!


Nu är kjolen klar och jag är faktiskt jättenöjd. Jätterolig att sticka från start till mål.


Stickad i Eco cotton från Marks o Kattens och det gick åt 7 nystan. Jag gjorde några ändringar, mellan de olika mönsteravsnitten och i nederkant skulle det virkats en picotkant i ett tunnare virkgarn, men jag tyckte det skulle bli lite "mycket", dessutom hittade jag inte något riktigt bra garn. Istället gjorde jag bara en rad vanliga fastmaskor i samma garn som kjolen. I midjan gjorde jag ingen garnsnodd, utan istället satte jag ett organzaband.


Mönstret är från den här boken. Tack Teresa för att du visade mig var den fanns på Rea. En rolig sak är att den nu är översattt till Engelska och det var ett mönster ur den i senaste Knits, inte kjolen, men en jättesöt halsduk.

16 kommentarer:

Anna sa...

Så fin, perfekt på dig!

teresa sa...

Vad fin den blev o gullig färg. Och jättefint med bandet i midjan. Ja, den kjolen står verkligen på önskelistan.

Call design sa...

Oj oj oj, vilket mastodontarbete du slutfört. Jättefin är kjolen!

Inger sa...

Nu blev jag sugen på att sticka den själv.Boken har jag ju,att jag sen har en hel massa andra projekt på gång,än sen.

kristina sa...

Jättefin och sitter bra! Fint till sommaren!

PetraO sa...

Toppenfin sommarkjol!

Annas Alster sa...

Den blir du verkligen sommarfin i!

Garntrollet sa...

Åh, en så superfin sommakjol. Den ser sval och skön ut.

Veronica Tingvall sa...

Jag förstår att du blev nöjd, den var ursnygg...
Kram/Veronica

miastick sa...

Jättefin kjol! Visst stickade du på den på Grötö?
Ang. garnköp från USA har jag haft sån grym tur, jag har köpt ganska mycket och aldrig åkt på tull. Men det kan ju alltid hända, man får vara beredd. Undrar om det inte är så att om man köper för under 200 kr så är det ingen tull, tror att jag hört det ngnstans.

Assishantverk sa...

Vad du är duktig! Jag tror att jag inte skulle ro ett sdant projekt i land. Har inte tålamod.
Den ser jättefin ut!
Assi

frisky frog sa...

Supersnygg! Nu blir du vårfin...

Mia stickar sa...

Oj oj oj så fin!

Marie sa...

Jättefin! Verkar vara många spännande spetsmönster.

agata sa...

Men vilken fin kjol! Kul att se den färdig eftersom jag sliter med den sista mönsterdelen själv.

徵信社 sa...

I love it! Very creative!That's actually really cool.
謝謝你的文章分享,請你有空到我

參觀,Thanks