tisdag 5 maj 2009

Party i brevlådan...

Idag var jag fortfarande trött efter helgens bravader och dessutom hade jag en lite småstrulig dag. På förmiddagen var jag hos min sjukgymnast igen, vi har gjort ett litet uppehåll Efter att ha undersökt mig igen säger hon att hon tror att det enda sättet för mig att bli bättre är en ny ryggoperation. Hm. Det är ju inte hon som bestämmer om det blir så, men det kändes ju inte så upplyftande i alla fall. Sen fick jag reda på en lite trasslig familjehändelse som inte heller lättade upp det hela. Men då har jag min trogne vän "Brevlådan":



Ett prickigt paket och senaste numret av "Knits" och senaste numret av "Piecework" gjorde min kväll betydligt bättre!

I det prickiga paketet fanns ytterligare en stickpåse att lägga mina sjalstickningar i och ett fodral för min virknålar som slipper trängas med mina strumpstickor.

De är jättefina! Tack Anna!
Tidningarna innehåller som vanligt en massa roliga grejer och helst vill man genast börja på tio nya projekt direkt. Spontant fastnade jag för dessa:



Men det fanns mycket annat fint också.

Under kvällen gjorde jag också färdigt min stickade kjol och jag är helnöjd. Jag skall bara fästa trådarna och fixa ett fint band till midjan så får ni se den sen.

Sammantaget blev dagen ändå ganska bra.

6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Skönt att det goda vägde upp lite för det dåliga. Jag hoppas verkligen att du får ordning på ryggen på ett eller annat sett i alla fall.

Jag ser fram emot att se kjolen.
Kram/Veronica

Anna sa...

Party i brevlådan har jag också haft idag! Härligt! Spännande med den där kjolen!

teresa sa...

"Tröst": jag ska också operera om ryggen... Hospital knitters...

fale artut sa...

Jag är så glad att du har en sån fantastisk brevlåda! Hoppas att du hittar det bästa för din rygg.
Ibland kan den kännas onödigt låååååång!

Sunna sa...

snart inleder jag ett förhållande med brevbäraren

Tant Kofta sa...

Hur skulle livet vara utan posten?
undrar koftan