söndag 24 maj 2009

Snygg-Signe...!!!

Ofta är man ju ganska självkritisk, men nu är jag riktigt nöjd. Så här kommer jag känna mig fin på alla kalas jag skall på framöver i sommar.


Sjalen är egen design där grunden var min lilla härva Beaded Rhapsody från Artyarns, silke/kidmohair med små glaspärlor och paljetter som jag köpte från Deisy design när jag var på Grötö.


Det grå garnet är två nystan Kid silk från Garnstudio och den gröna randen är Pure silk från Debbie bliss. Dessutom finns det i den smala randen ett par varv av ett silvrigt viscose garn, Nora från Madeira Garne och jag har använt en Addi lace rundsticka nr 5.


Klänningen är från Noa Noa och bara hängde där på en galge och ropade
"-Hej där snygging, jag blir perfekt till din fina sjal".
Att jag fick den absolut sista i min storlek förstärkte ju bara intrycket att den här klänningen var menad just för mig :).


Det jag tycker är lite roligt med detta är jag började med en lite garnhärva, fick till en sjal och letade sen upp en passande klänning, det är ju lite bakvänt mot hur i alla fall jag brukar göra. Men ni som träffade mig på Grötö, vet ju vilken omedelbar förälskelse den lilla garnhärvan från artyarn innebar och garnet var sen minst lika härligt att sticka i. Alla små pärlor och paljetter ger nu dessutom sjalen en lagom, men härlig tyngd. Jag är nöjd!

20 kommentarer:

frisky frog sa...

Wohoo, du kommer att vara snyggast på ALLA fester hela sommaren.

Ullfull sa...

Toppenfint!!

Anna sa...

Jamen jisses så fin du är!Vilket härligt blogginlägg!

fale artut sa...

Så Härlig, alltihopa!
Hoppas att det blir riktigt många kalas! Annars kan man ju vara fin ändå!

Elisabeth sa...

Mycket vacker!

Anna sa...

Ååå, så superfin du är i sjalen! Jättevacker!

Helena sa...

Hoppas att sommaren är fullbokad av partyn, du kommer glänsa mest av alla!
Super snyggt!
ps. jag har inte glömt! hör av mig i veckan!)
Kram

Assishantverk sa...

Wow, vilken sjal!!
Assi

Linda sa...

Den blev ju hur bra som helst! Vet precis vad du menar med att du får till den rätta tyngden med ArtYarnsgarnet... Och klänningen till sen då...vilken superkombination.

Mia stickar sa...

Hej där snygging!
Så vackert det blev! Hoppas det blir en partysommar för dig så du får glänsa, det är du väl värd efter att ha stickat den sjalen!

Veronica Tingvall sa...

Underbart vad fin du kommer att vara. Sjalen är verkligen fantastisk.
Kram/veronica

Carina sa...

Jo, jag kommer så väl ihåg när du köpte garnet och kom farande för att visa mig. Jag blev så avundsjuk så jag gick direkt för att se om det möjlighen fanns i någon annan färg och där låg en härva mörkrött. Hade varit helt perfekt för att passa mina vanligen blå kläder. Men just då hade jag inte råd att köpa just den härvan. Så kan det också vara. Men jag är lika avundsjuk nu när jag ser din sjal klar. Klänningen passar så klart perfekt. Ibland kan det bara bli så. *ler*

teresa sa...

Härligt med någon som vågar vara stolt!
Önskar dig många fester i sommar, där du kommer att vara allra finast.

Assishantverk sa...

Hej Signe
Nej, jag har inte varit slöjdlärare i Lindome.
Assi

PetraO sa...

Den blev precis så fin som man trodde när du pratade om ditt nyinköpta lyxgarn - härligt!

Smycka sa...

Sjalen är jättevacker! Tycker du ska vara stolt över den!

Kram
Ulrica =o)

The Willow Fairy sa...

Wow säger jag bara. så underbart vackert

Susilull sa...

Så fantastisk vacker!! Förstår att du är nöjd, var det!!!
Och så kul att du började med sjalen och hittade klänning till, brukar ju vara tvärtom annars!

Ha det så bra!

Inger sa...

Du har all rätt att vara stolt över både sjaen och valet av klänning.Själv såg jag en så fin klänning i dag,vinröd i siden(second hand)finns den kvar på torsdag blir det köp.Vi var visst med i samma spetsstickning på Grötö.

Krisses hantverk sa...

Verkligt vacker sjal! Det är så roligt att göra just sådär som du gjorde; det ena ger det andra :)