torsdag 25 juni 2009

En dag kvar...

...till semestern!!!

Det är något skumt med det här. Oavsett när man skall ha semester så känns de sista dagarna som att man inte skall klara en timme extra. På söndag åker vi till landet för att bara slappa i ca 1½ vecka. Landet är egentligen svärföräldrarnas stuga som ligger i Farhult i Skåne, längst in i Skälderviken.


Jag och maken har åkt dit sen vi träffades för miljoner år sedan och stället har blivit ganska speciellt för oss. Vi har varit tillsammans sen jag var 16 och första gången vi åkte dit själva var när maken precis fått körkort och det var också dit vi åkte på bröllopsresa för snart 20 år sedan...
När man kommer dit så är det på något sätt som man slår på en annan kanal. Ingen stress, inga måsten, dagarna rullar bara undan och blir som det kommer.
Nästa vecka lovar ju dessutom soligt väder och huset ligger alldeles jämte en kilometerlång sandstrand så det kanske räcker att packa badkläderna och ett gäng stickningar som naturligtvis också får följa med.
Så här såg det ut en kväll förra sommaren.


Hoppas ni alla har det skönt och njuter av sommaren vare sig ni jobbar eller är lediga!

8 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Hej Signe!
Kan det möjligen vara du som är min hemliga sommarpåse-vän?

Helena sa...

Håller med dig fullständigt, sista veckan innan semestern känns verkligen oändligt lååång.
Hoppas du får en fin semester, själv får jag vänta 3 veckor till innan ledigheten börjar.

Assishantverk sa...

Hoppas du får en härlig semester! Jag får vänta en vecka till!! Just nu känns det låååååångt. Det borde vara förbjudet att jobba om det är över +20 grader!!
Assi

Maria sa...

Hoppas du får en riktigt skön semester här nere!
Visst är här fint...
Jag vill passa på att rekommendera Lenas garn på Storgatan i Höganäs, ifall du får akut garnbrist på semestern! ;-)
Hälsningar från Maria i Lerberget (på "kullanäsans" andra sida)

Mia stickar sa...

Du ha rså rätt om semestern. Gillar faktiskt mest att ha andra perioden men det är min tur att ha första iår och likafull hade jag inte kunnat byta om de frågat en vecka innan. Man har ställt in sig och då orkar man bara inte längre! Ser helt underbart ut dit ni ska. Hoppas ni får ett underbart väder!

Signe sa...

Maria Tack för tipset. Garnbrist kan ju slå till när man minst anar...

Boel sa...

Hoppas du får en riktigt skön semester med mycket bad och stickning.

Boel

Carina sa...

Hoppas du får en härlig semester. Jag ska börja min sista vecka på måndag och som du skriver, det är lite speciellt med de där sista dagarna. Jag ska själv ha 5 veckor i år och det är mer än jag haft på många år. 2007 blev det ingen semester alls. Så jag väntar och längtar. Ha det så skönt så länge.