onsdag 17 juni 2009

FLS rules...


Jag sällar mig till hyllningskören!
Det här var jätterolig stickning. Mönstret är ju egentligen ett vuxenmönster, men jag har stickat minsta storleken men med tunnare garn och på stickor 4 och den precis lagom till Moa som är 7½ och har storlek ca 120.





Garnet är mitt absoluta favoritgarn Tee Tee´s Primavera en blandning av merinoull/silke, fast garnet har nästan lite bomullskänsla.
Nu skall jag ge mig i kast med min egna som jag skall göra i bomull, Debbie Bliss Eco Cotton.
Min Buttercup får vänta lite till för den här koftan behöver jag till en klänning.

6 kommentarer:

Inger sa...

Visst är det ett härligt garn.

Helena sa...

Så fin den blev på din fina dotter. Har tänkt göra en till min 8- åring i sommar, men får nog klura lite på storleken först. Har tänkt använda 100pure wool worsted i knall cerise och rött. Hoppas du får en fin midsommar!

Mia stickar sa...

Så fin den blev och så söt dotter!

Susilull sa...

Så söt koftan blev på söta lilla tjejen!!
Ja, visst är det lite fascinerande det där med hur olika mönster kan bete sig beroende på stickor, garn - och även färg!

Önskar dig en fin Midsommarhelg!!

Hoppas det slutar regnar snart... jag skall ju plocka jordgubbar!

Carina sa...

Nej du har helt rätt. Helger är inte min grej. Tycker att det alltid är så skruvat och fullt av förväntningar. Bäst är en fest när den påkallas ganska spontant och inte har någon anledning mer än att man vill träffa sina vänner, äta lite gott och inget mer. Blir oftast riktigt lyckat.

Hoppas du har en skön midsommar i alla fall. Hihihi

Anna sa...

Så otroligt fin hon är, koftan också. Väldigt söt färg på henne.