fredag 5 juni 2009

Heartland lace!


Här är sjalen som jag gjort till min svägerska när hon tar sin tandläkarexamen i Stockholm idag! Här finns länkar till mönstret. stickad på stickor 5 och Garnet är Kid silk Haze och det räckte precis med två nystan.


Blockning var lite småknepig, men gjorde verkligen susen.


Moa får agera modell, men jag hoppas få en bild på min svägerska också lite senare.


Till sjalen får hon en jättefin sjalnål från HÖGform.


Tack för hjälpen Helena!
Även min bror tar tandläkarexamen. GRATTIS Alexander och Josefina!

12 kommentarer:

Marie sa...

Jättefin, hon kommer att bli så glad för både sjal och nål.

Linda sa...

Vilken härlig sjal du har gjort! Och tack för stöttande kommentaren på min blogg :). Kram Linda

Call design sa...

Vilken fin present som hon får av dig!
Ytterligare en underbar sjal. visst är det kul att sticka dem.
Ha nu en underbar helg!

Mia stickar sa...

Så vacker så vacker, hon måste vara jättelycklig som får ha dig till svägerska!

Helena sa...

Hoppas att du har haft en lyckad dag och att svägerskan blev mållös:)
Tack själv!

Borntoknit sa...

Hittade till din fina blogg ikväll när jag surfade runt. Och jag tänkte att du kanske tycker att det är kul att veta att jag har gjort en mössa och ett par vantar som jag har döpt till Signe.

Made By K sa...

Sjalen är verkligen jättesnygg!!

Sunna sa...

vilken present hon får, vilket vackert arbete du gjort

Happy Greta sa...

Underbar sjal! Moa ser ut att gilla den hon också :)
Kram Anettebly

Anna sa...

Sjalen är otroligt vacker! Vilken fin present och Helenas smycken är ju som alltid snyggast.

Anna sa...

Sjalen är otroligt vacker! Vilken fin present och Helenas smycken är ju som alltid snyggast.

teresa sa...

Vilka fina o generösa presenter.
Apropå Bohusläns museum så visst kan vi åka dit, det är just bilkörandet som är problemet, kan ju inte köra så lång egentligen. men nu åker vi till landet nästa vecka o blir borta nästan en månad så kansk elite längre fram?