lördag 13 juni 2009

Hemlig vän och en liten blöt katt...

...nu är jag tillbaka igen efter alla turer hit och dit. Känns som jag ägnat sista vekorna åt att åka tåg runt, runt mellan Göteborg, Linköping och Stockholm. Hur som helst har jag haft det trevligt, men det var också skönt att komma hem.
Sen är det ju alltid kul att komma hem och finna att det ligger paket och väntar.
Choklad att äta...


...och att tvätta sig med...


Garn att göra något trevligt av.

Kanske dessa gosiga tofflor...
...dessutom ett brev med ledtrådar.
Jag får kika runt lite på bloggar, men har inte hunnit det än. Återkommer när jag tror jag vet...

Tack hemliga vän för ditt tredje och sista paket!

Idag vid lunchtid åkte våra grannar iväg och några timmar efter de hade åkt satt deras lille kattunge på vår altan och var genomblöt och vi kände oss så illa tvungna att ta in honom så han fick torka lite. Vi släppte sedan ut honom igen, men han har försökt komma in så fort vi öppnat dörren. Nu vid midnatt hade dom fortfarande inte kommit hem, vi vill egentligen inte att han skall vänja sig vid att vara här. Men det ösregnar, är rätt kallt och den är verkligen liten. Nu snusar den i dotterns säng. Vad gör man? Vi vet ju inte om dom kommer hem idag, så den får väl sova över här, men risken är ju rätt stor att den tror att den bor här och vår egen katt var halvnöjd


Min dotter är dessutom en sån djurvän så att få bli omhändertagen av henne måste vara rena kattlivet deluxe.

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Vilka mysiga färger på garnet, och tvål med choklad.. så ljuvligt!

Trevlig Midsommar!