tisdag 16 juni 2009

Spetsar..

...jag är så fascinerad över hur mycket garntjocklek och stickstorlek gör för hur en spets ser ut. Tex så är detta


och detta


samma mönster. Den första Eskimo och stickor 9 och skall bli en stor sjal att använda som pläd framför TV:n mönstret kommer från Garnstudio och jag har fått idén av Linda på Deisy design.
Den andra är stckad av ett kid silk garn och med stickor fem.
En annan spets är den här


och denna.

Båda Stickfrossas, den första Heaven´s Hand och kid silk stickor 8 och den andra Baby cashmerino stickor 3.

5 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Håller med, det är fascinerande. Jag har ännu svårt med att föreställa mej hur till exempel en sjal ser ut i annan grovlek. Men man borde nog våga mera.

kristina sa...

Jag föredrar det tunna, skira! Och så gick jag och köpte lite Eskimågarn. Undrar vad det skall bli?

Emms sa...

Nu har du hittat mig!

//Molgan

Maria sa...

Jättefina sjalar!

anna sa...

Åh. jag blev helt kär i den där vita sjalen. Var finns det mönstet? Är det på garnstudio? Vore jätteglad om du svarade. Du har en väldigt inspirerande blogg för övrigt!